ثبت شرکت، برند و طرح صنعتی با آُسان ثبت

ممکن است با شنیدن کلمات و عباراتی مثل ثبت شرکت ، ثبت برند و ثبت طرح صنعتی و از این قبیل عبارات موارد زیادی در ذهنتان نقش ببندد.  پیچیدگی قوانین و مراحل طولانی امور ثبتی و پیگیری از دفاتر ثبتی و اداره ثبت شرکت ها خارج از حوصله شما باشد و حتی از صحت و درستی انجام کار مطمئن نباشید در این صورت ممکن است کلا از انجام کار منصرف شوید. 

اگر صاحب کسب و کاری هستید باید بدانید که با پیشرفت اقتصادی و رشد کار آفرینی اولویت اول برای صاحبان مشاغل پروسه ثبت شرکت ، ثبت برند و ثبت طرح صنعتی است تا بتوانند از شخصیت حقوقی برخوردار بوده و از مالکیت معنوی و حق کپی رایت خود محافظت کنند.

داشتن اطلاعات و آگاهی کافی از امور حقوقی در زمینه های ثبت شرکت، ثبت برند، ثبت طرح صنعتی، انحلال شرکت و ... به منظور اجتناب از مشکلات در امور ثبتی امری ضروریست.

 

1-  ثبت شرکت

یک کار آفرین باید بداند که چگونه شرکت ثبت کند؟  چه نوع شرکتی ثبت کند؟ آیا برای فعالیتی که انجام میدهد نیاز به ثبت شرکت دارد یا خیر؟

اشخاص حقوقی یا همان شرکت ها علاوه بر قدرت بسیار بالاتر برای شرکت در مناقصات و مزایدات سال گذشته 80 درصد تسهیلات اعطایی بانک ها و موسسات مالی را به خود اختصاص داده اند.

 

2-  ثبت برند

حتما این روزها در شبکه های اجتماعی و رسانه های دیگر کلمه "برند" را دیده و شنیده اید. شاید از خود بپرسید برند چیست؟ آیا برند و شرکت باهم تفاوت دارند؟ چرا باید برند ثبت کنم؟ اصلا برند چه مزیتهایی برایم دارد؟

به طور خلاصه و کوتاه میشود گفت که برند نمادی از یک کالا است که به واسطه یک آرم، رنگ، صدا و ... پیام خود را به مخاطب منتقل کرده و یاد آور کالای مورد نظر در ذهن مخاطب باشد.

 

مزیت های ثبت برند عبارتند از:

. تمایز محصولات خودتان از دیگر محصولات

. ساختن تصویری مناسب از نام تجاری یا همان برند در ذهن مخاطب

. برانگیختن هیجانات و عواطف مصرف کنندگان

. ایجاد وفاداری در مصرف کنندگان نسبت به محصول شما

ممکن است این سوال در ذهنتان باشد که در ایران چگونه میتوان یک برند را به ثبت رساند؟ 

از طریق مراجعه ببه آسان ثبت میتوانید پاسخ سوال خود را بگیرید.

 

3-  ثبت طرح صنعتی

طبق ماده ۲۰ قانون ثبت اختراعات " هر گونه ترکیب خطوط یا رنگ ها و هرگونه شکل سه بعدی با خطوط، رنگ ها و یا بدون آن، به گونه ای که ترکیب یا شکل یک فرآورده صنعتی یا محصولی از صنایع دستی را تغییر دهد، طرح صنعتی است. در ثبت طرح صنعتی تنها دسترسی به یک نتیجه فنی بدون تغییر ظاهری مشمول حمایت از قانون نمی باشد. " طرح صنعتی به این صورت تعریف میشود. تمام غرامت های سنگینی که شرکت های بزرگ نرم افزاری و سخت افزاری دنیا به دلیل کپی طرح هایشان از یکدیگر میگیرند به دلیل ثبت طرح صنعتی است !

ثبت طرح صنعتی مستلزم دارا بودن شرط "کاربرد صنعتی" می باشد. در واقع این طرح باید طرحی ملموس و قابل مشاهده باشد که به صورت صنعتی بتوان آن را تولید کرد. مانند نقشه یک فرش ، طرح یک نرم افزار ، طرح قالب تولید بطری آب معدنی ، طرح لباس و کیف و کفش و بسیاری موارد دیگر !

طرح صنعتی انواع مختلفی دارد که به صورت خلاصه در ۱۵ مورد میتوان طرح صنعتی را به ثبت رساند که می توانید در آسان ثبت به طور کامل موارد را مطالعه نمایید.

 

آسان میشود ثبت کرد!

برای اینکه بتوانید بدون هیچ دغدغه ای شرکت ، برند و طرح صنعتی خود را به ثبت برسانید میتوانید به آسان ثبت مراجعه کنید.

 

آسان ثبت

آسان ثبت اولین سامانه خدمات آنلاین ثبتی در ایران است که توانسته تمامی امور ثبتی مانند ثبت شرکت ، ثبت برند ، ثبت طرح صنعتی و ... را به صورت آنلاین و با مناسب ترین هزینه در سراسر ایران انجام دهد.

آسان ثبت به صورت آنلاین و اینترنتی و بدون نیاز به حضور اشخاص و حتی بدون مراجعه به دفاتر ثبتی و

اداره ثبت شرکتها ، تمامی امور ثبتی را انجام میدهد و نتیجه را در مدت زمان کوتاه و مشخص به شما اطلاع می دهد.

مهمتر از همه اینکه با استفاده از خدمات آسان ثبت دیگر نیازی به داشتن حجم زیاد از اطلاعات حقوقی و دانستن نکات فنی و تخصصی نخواهید داشت.