به طور سنتی، شبکه های اجتماعی گروهی از افراد هستند که دارای منافع یا صفات مشابه هستند. توصیف شایع تر باشگاه خواهد بود. تا زمانیکه اینترنت، این گروهها تنها می توانند با هم از طریق یک سازمان محلی یا در یک رویداد (به عنوان مثال، پیوند مدرسه) به طور شخصی در کنار هم قرار گیرند.

اینترنت تغییر می کند که چگونه افراد با همدیگر می توانند ارتباط برقرار کنند، ابتدا با استفاده از usernets و بعد از طریق بولتن های آنلاین.



در سال 1997، Six Degrees راه اندازی شد. این نخستین شبکه اجتماعی است که افراد میتوانند یک نمایه ایجاد کرده و با سایر کاربران ارتباط برقرار کنند. شبکه های دیگر دنبال شد، اما تا زمانی که ایجاد مای اسپیس در سال 2003 و فیس بوک در سال 2004 (گسترش دادن به همه در سال 2006) نبود، اما شبکه های اجتماعی تبدیل به جریان اصلی شد.


این شبکه ها در درجه اول برای افرادی با منافع مشابه به پاتوق با هم بودند. فقط LinkedIn، که در سال 2003 آغاز شد، بر روی شبکه های حرفه ای مربوط به حرفه ها و کسب و کار متمرکز بود. با این حال، کارآفرینان دسته ای خلاقانه هستند، آنها توانستند ارزش ارتباط اجتماعی با بازارهای هدف خود را آنلاین در اینترنت ببینند و از شبکه های اجتماعی برای گسترش دسترسی و کسب و کار خود استفاده کردند.


بیشتر شبکه های رایج اجتماعی که امروز در تجارت استفاده می شوند

در حالی که بسیاری از شبکه های اجتماعی اصلی هنوز هم وجود دارند، مانند Six Degrees و Friendster، شبکه های رایج ترین شبکه اجتماعی که توسط صاحبان کسب و کار خانگی استفاده می شود عبارتند از:


فیس بوک

توییتر

LinkedIn

Pinterest

نمایش مشخصات عمومی

به اندازه کافی جالب توجه است، یوتیوب نیز به عنوان یک شبکه اجتماعی به شمار می رود، زیرا به مردم اجازه می دهد که در ارتباط با موضوع و ارتباط آن ها شرکت کنند.

مزایای شبکه های اجتماعی در یک کسب و کار خانگی:

شبکه های اجتماعی تغییر نام بازی در کمک به کسب و کارهای کوچک و بزرگ را پیدا کرده و ارتباط با بازارهای هدف خود را به دلیل:



1) آنها آزاد هستند در حالی که بسیاری از شبکه ها دارای ویژگی های پیشرفته برای هزینه های اضافی هستند، شبکه های محبوب و ویژگی های اساسی آنها رایگان هستند.


2) آنها را برای بازار خود در دسترس شما قرار می دهد. مردم دوست دارند کسب و کار را با شرکت هایی که می توانند بدانند و به آنها پاسخ دهند. این ارتباط و اعتماد را ایجاد می کند و پیروان شما بیشتر از شما خرید می کنند.


3) شما می توانید بیشتر به بازار و نیازهای آن پاسخ دهید. رسانه های اجتماعی به شما امکان چت کردن، پاسخ به سوالات، حل مشکلات و ارتباط مستقیم با مشتریان خود را می دهد.


4) از روابط با نفوذگران بهره مند شوید. شبکه های اجتماعی تنها به شما اجازه نمی دهند با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنید، بلکه می تواند یک ابزار عالی برای برقراری ارتباط با دیگران باشد که می تواند به کسب و کار شما کمک کند.


معایب شبکه های اجتماعی در یک کسب و کار خانگی:

در حالی که شبکه های اجتماعی راه های فوق العاده ای برای فروش کسب و کار شما ارائه می دهند، بدون هیچ گونه مشکلی در این زمینه وجود دارد:


1) وقت گیر است شبکه های اجتماعی بر روی ارتباطات دو طرفه ساخته شده اند. کافی نیست که پیام هایتان را پست کنید، همچنین باید با دیگران ارتباط برقرار کنید و به دیگران پاسخ دهید، که در چندین شبکه می تواند زمان زیادی را صرف کند.


2) این می تواند به سرعت به اشتباه. رسانه های اجتماعی مانند آتش سوزی گسترش می یابند، و یک بار آنلاین، هرگز از بین نمی رود.

یک بیانیه اشتباه می تواند به نام تجاری و اعتبار آنلاین آسیب برساند.


3) زمان برای دیدن نتایج طول می کشد. رسانه های اجتماعی درباره تبلیغات نیستند، در مورد ارتباط و ایجاد روابط با دیگران است. به عنوان یک نتیجه، آن را به عنوان یک راه برای ایجاد اعتماد و آرامش به کار می اندازد، که زمان می گیرد. این بدان معنی است که قبل از اینکه "پیروان" از شما بخرند و یا استخدام کنند، می توانید آن را در نظر بگیرید.


شبکه های اجتماعی برای جستجوی شغلی و یا کار آزادانه

شبکه های اجتماعی می توانند برای کسانی که به دنبال مشاغل قانونی در محل کار یا کار مشغول به کار آزاد هستند مفید باشد. در واقع، اکثر فارغالتحصیلان مشتریان خود را از طریق شبکه های اجتماعی از طریق تماس مستقیم و ایجاد یک ارتباط یا از طریق ارجاع پیروان و مشتریان خود پیدا می کنند. بسیاری از شبکه های اجتماعی توانایی ایجاد ارتباط حرفه ای را دارند. شبکه اجتماعی شناخته شده ترین ابزارهای حرفه ای و شبکه ها LinkedIn است.


شبکه های اجتماعی برای ارتقاء کسب و کار

در حالی که به طور جدی برای شبکه های اجتماعی شخصی در ابتدا مورد استفاده قرار می گیرد، کارآفرینان کارآفرینان، چگونگی استفاده از شبکه های اجتماعی به عنوان یک ابزار بازاریابی را درک کرده اند. از زمان تولد، LinkedIn بیشتر به تقویت ارتباطات شبکه در جامعه تجاری تبدیل شد و برای کارآفرینان و مدیران شرکت های بزرگ به طور شگفت انگیز در جستجوی فرصت های شغلی برای کسب و کارشان است. امروزه اکثر شبکه های اجتماعی از فیس بوک، توییتر، Pinterest و حتی Instagram اکنون کسب و کارهایی دارند که از پروفایل های خود برای اشتراک اطلاعات، سرگرمی و ارتباط با بازار خود استفاده می کنند. با این حال، یک راه درست و غلط برای استفاده از شبکه های اجتماعی در ارتقاء یک کسب و کار وجود دارد. ارسال «خرید من» و دیگر محتوای تبلیغاتی خود همیشه در طول یک راه مطمئن برای از دست دادن طرفداران است.


موفقیت در شبکه های اجتماعی برای کسب و کار خانگی شما مستلزم آن است که شما یک برنامه رسانه اجتماعی ایجاد کنید و سیستم هایی برای صرفه جویی در زمان در رسانه های اجتماعی ایجاد کنید. همچنین بر روی سیستم عامل های شبکه اجتماعی که از بازار هدف شما استفاده می کنند تمرکز کنید. اگر بازار شما در توییتر یا Instagram نیست، پس لازم نیست که آنجا باشید. خیلی دشوار است در همه جا باشد مگر اینکه بتوانید کمک بگیرید. در عوض، یک یا دو سیستم عامل را تسخیر می کند.